Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  آيا ثبت برند الزامي است؟ آيا ثبت برند الزامي است؟

خدمات ثبتی محمد

آيا ثبت برند الزامي است؟

آيا ثبت برند الزامي است؟

ثبت برند يكي از موضوعاتي است كه به شهرت و اعتبار سازمان كمك زيادي مي كند. آنقدر موضوع ثبت برند يا ثبت علامت تجاري در سال هاي اخير داغ شده است كه برخي گمان مي كنند كه الزامي براي ثبت برند وجود دارد.

حقيقت اين است كه برند متعلق به سازمان و يا فردي است كه براي ثبت آن اقدام كرده است. در واقع هر فرد يا سازماني كه يك نقش، طرح و يا تصوير را به عنوان برند به نام خود ثبت كند اختيار آن برند را خواهد داشت و مالكيت برند مربوط به او خواهد بود. تفاوتي هم ندارد كه اين برند از نوع حقيقي باشد و يا برند حقوقي.

در نظر داشته باشيد كه ثبت برند الزامي نيست. البته بهتر است اينگونه توضيح داده شود كه ثبت علامت تجاري براي همه مشاغل و يا فعاليت ها الزامي نيست. چرا كه برخي از فعاليت ها كه با سلامت و بهداشت افراد سر و كار دارند الزام دارند كه برند خود را ثبت كنند و بايد در خصوص اين سازمان ها و افراد گفت كه بايد الزاما براي ثبت علامت تجاري اقدام كنند. موضوعاتي مانند توليد مواد غذايي، توليد دارو و لوازم پوستي و درماني از اين دست هستند.

با اين حال توصيه اغلب كارشناسان اين است كه حتي مشاغل ديگر نيز نسبت به ثبت علامت تجاري خود اقدام كنند. همانطور كه توضيح داده شد برند يك مالكيت و يا يك دارايي است. براي محافظت از اين دارايي بايد آن را ثبت كرد و يا به نام زد. قاعدتا هر گاه چيزي مالكي نداشته باشد به راحتي مورد سو استفاده قرار مي گيرد و از آن سرقت مي شود. سرقت و سو استفاده از برند اين است كه فردي آن را به نام خود بزند و يا از آن براي منافع خود استفاده كند.

اين در حالي است كه هزينه ثبت برند بسيار ناچيز است و مي توان با هزينه نه چندان زيادي براي ثبت برند اقدام كرد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/27 ساعت: ۲۰ توسط:sabtsherkat20 :